Budapest III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata
a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Kultv.), munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) és a kulturális intézményekben foglalkoztatottak munkaköreiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X.30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3-6. §-a alapján
pályázatot hirdet
Óbudai Múzeum
igazgató (magasabb vezető)
munkakör betöltésére.
Az igazgató jogviszonya:
Az igazgató az Mt. szerinti vezető állású munkavállaló.
Foglalkoztatás jellege:
Munkaviszony, teljes munkaidő
A vezetői megbízás időtartama:
A vezetői megbízás határozott időre, 5 évre szól, 2022.12.01-től 2027.11.31-ig
A Múzeum székhelye:
1032 Budapest, Fő tér 1., Óbudai Múzeum
A Múzeum székhelye egyben a munkavégzés helye is.
A Múzeum telephelye:
Goldberger Textilipari Gyűjtemény 1036 Budapest, Lajos u. 136-138.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:
Magasabb vezetői megbízás keretében végzi a jogszabályban meghatározottak szerinti és az intézmény alapító okiratában foglalt feladatok ellátásának koordinálását, irányítását, ellenőrzését, az intézmény törvényes működésének biztosítását, az intézmény költségvetésének betartását, a munkáltatói jogok gyakorlását.
Munkabér és juttatások:
Az alapbérre és az egyéb juttatások megállapítására a Felek közötti megállapodás, az Mt. rendelkezései az irányadók. Az ügyvezetői bérről a Képviselő-testület dönt.
Pályázati feltételek:
– mesterfokozatú végzettség és szakirányú szakképzettség, jogász vagy közgazdász szakképzettség
– KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret
– végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább hároméves szakmai gyakorlatot szerzett, valamint a megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik
– vagyonnyilatkozat tételi eljárás lefolytatása
– magyar állampolgárság (magyar nyelvtudás)
– büntetlen előélet, cselekvőképesség
– nem állhat foglalkozástól eltiltás hatálya alatt
– a Rendelet 4. § (1) bekezdése szerint a kulturális intézményvezetésével megbízott vezető állású munkavállaló a megbízását követő két éven belül államháztartási és vezeti ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzést kell elvégeznie, és az azt igazoló okiratot be kell mutatnia a munkáltatói jogkör gyakorlójának. Az intézmény vezetésével megbízott magasabb vezető mentesül a tanfolyam elvégzésének kötelezettsége alól, ha jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik, vagy a fentebb említett képzést a vezetői megbízását megelőzően elvégezte, és azt okirattal igazolja.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
– Óbuda-Békásmegyer kulturális életének, intézményrendszerének ismerete
– hazai és uniós pályázatok lebonyolításában szerzett tapasztalat
– a főváros művészeti életének, intézményrendszerének ismerete
– felsőfokú kulturális menedzser képzettség
– gazdasági szakirányon szerzett felsőfokú végzettség
– hasonló munkakörben szerzett 5 éves vezetői tapasztalat
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
– az iskolai végzettséget és szakmai gyakorlatot igazoló okmányok másolata
– részletes szakmai önéletrajz
– három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány
– intézmény szervezetére és működésére vonatkozó részletes szakmai és vezetői program
– az államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó tanfolyam elvégzését igazoló okirat másolata vagy nyilatkozat arról, hogy a tanfolyam elvégzését a megbízástól számított 2 éven belül vállalja
– nyilatkozat az összeférhetetlenségről
– nyilatkozat arról, hogy sikeres pályázat esetén az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének a pályázó eleget tesz
– pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázatát a képviselő-testület nyilvános vagy zárt ülésen tárgyalja
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagban foglalt személyes adatinak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez, valamint a pályázati anyagnak a véleményezők és a döntéshozók részére történő sokszorosításához és továbbításához hozzájárul.
A munkakör betölthetőségének időpontja:
A munkakör legkorábban 2022. december 1. napjától tölthető be.
A pályázat benyújtásának határideje:
A pályázat benyújtásának határideje a közzétételtől (2022. szeptember 23.) számított 30 nap
A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Csépányi Andrea kulturális és turisztikai referens nyújt a 06/1/437-8553-es telefonszámon.
A pályázatok benyújtásának módja:
Postai úton, a pályázatnak Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata, Köznevelési és Kulturális Főosztály címére történő megküldésével (Budapest III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata 1033 Budapest, Fő tér 4.). Kérjük a borítékon feltüntetni: „Óbudai Múzeum, igazgatói pályázat”. Személyesen a 1033 Budapest, Fő tér 4. szám alatt a Köznevelési és Kulturális Főosztályon.
A pályázat elbírálásának módja, rendje:
A benyújtott pályázatokat a Rendelet 6. §-a által előírt bizottság véleményezését követően Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselő-testülete értékeli, és hozza meg a döntést.
A Kultv. 46. § (3) bekezdése szerint a területi múzeum vezetőjének megbízásához és annak visszavonásához a miniszter véleményét előzetesen meg kell kérni.
A pályázat elbírálásának határideje: A pályázati határidő lejárta után, az ezt követő 30 napon belül összehívott bizottság írásban foglalt véleményét mérlegelve, a következő képviselő-testületi ülés.
A munkáltatói jogkör gyakorlója a pályázatokról a bizottság írásban foglalt véleményét mérlegelve, a pályázati határidő lejártát követő hatvan napon belül, vagy ha e jogot testület gyakorolja, a következő ülésén dönt.
A munkáltatóval kapcsolatban további információt a www.obuda.hu honlapon szerezhet.